Use Google to translate this website

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Bild för - rekrytering_nathalie870.jpg

Löneadministratör med systemansvar

Vill du arbeta i en räddningstjänst för alla och jobba för ett olycksfriare samhälle? Satsa då på oss!

Räddningstjänsten Syd är ett räddningstjänstförbund för kommunerna Burlöv, Eslöv, Kävlinge, Lund och Malmö. Vårt uppdrag är att förebygga olyckor och att snabbt och effektivt genomföra räddningsinsatser av olika slag.

Vår vision är ett olycksfritt samhälle och för att nå dit tror vi på att spegla det samhälle vi verkar i både vad gäller en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald. Med ett stort samhällsengagemang i grunden söker vi nu dig som har en bakgrund inom löneadministration.

HR-funktionen är ett professionellt stöd till verksamheten i arbetet med att skapa en effektiv och kvalitetssäker räddningstjänst. Gruppen består av en HR-strateg, tre HR-konsulter och en HR-och lönadministratör. Nu fattas bara du!


Arbetsbeskrivning
Vi söker en löneadministratör med systemansvar som ska stötta vår organisation i alla lönerelaterade frågor. Du samarbetar nära vår HR- och löneadministratör med att bereda och betala ut lön för våra ca 500 medarbetare. Utöver det löpande lönearbetet kommer du även att hantera till exempel pensioner, arvoden, försäkringar, arkivhantering, systemtekniska förändringar, statistik med mera. Som löneadministratör är en stor del av din roll att stötta chefer och medarbetare i lönefrågor i enlighet med gällande lagar och avtal.

Du kommer att arbeta i en verksamhet som tillför ett meningsfullt bidrag till samhället. Du kommer att ha en viktig funktion i vårt förbund och knyta många kontakter från alla nivåer i organisationen. Du får verka i en god arbetsmiljö med bra möjlighet att påverka balansen mellan arbetsliv och fritid.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete med lön, gärna i kombination med utbildning inriktad mot löneadministration. Det är en fördel om du har arbetat i offentlig verksamhet och kan de avtal som är tillämpliga. För rollen behöver du har god förståelse för IT-system och känna dig trygg i att ta dig an nya datorprogram. 

För att fungera i ditt dagliga arbete är en god kommunikations- och samarbetsförmåga nödvändig. Du behöver vara kvalitetsmedveten med sinne för ordning och reda, trivas med att hjälpa andra och dela med dig av den kunskap som du har. Du är självgående i ditt arbete och arbetar prestigelöst med en god portion humor. Vi ser det som en självklarhet att du delar vår värdegrund! Läs mer om den på www.rsyd.se.


Tjänstens utformning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med eventuell provanställning. Tjänstens omfattning är 100 %. Du kommer att arbeta dagtid måndag – fredag, flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Placering är för närvarande på vår brandstation centralt i Malmö.

Kontakter
Vill du veta mer om tjänsten har du möjlighet att ta kontakt med: 

Maria Thögersen, HR-strateg, tel 0723-50 37 91, e-post: maria.thogersen@rsyd.se
Johan Claesson, HR-konsult, tel 046-540 46 24, e-post: johan.claesson@rsyd.se

Facklig kontaktperson:
Zarko Ilioski, Vision, tel. 046-540 47 89, e-post: zarko.ilioski@rsyd.se


Ansökan

I denna rekrytering arbetar vi med ett löpande urval. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 4 oktober. Ansök här.


Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.