Avgifter
Avgifterna styrs av Räddningstjänsten Syds merkostnader för administration, beredskapshållning, kontroll och återställning av larm.
Efter en översyn kring avtalsformer för automatiska brandlarm har Direktionen för Räddningstjänsten Syd fattat beslut om uppsägning av avtal/årsavgift och fortsatt hantering genom fastställda avgifter.
Från den 1 juli 2019 upphör årsavgiften. Istället gäller avgift för oönskat larm när Räddningstjänsten Syd larmas via SOS alarm till en automatlarmsanläggning, samt avgifter för övriga tjänster som Räddningstjänsten Syd utför.
- Avgift för oönskat larm, 9060 kr + moms (50 % högre avgift klockan 18:00-07:00, samt lördag och helgdag)
- Avgift för inkoppling, 4820 kr + moms
- Avgift för ägarbyte och nyckelskåpsöppning, 1490 kr + moms
Ovanstående avgifter debiteras med betalningsvillkor om 30 dagar och kommer att uppräknas årligen enligt KLK (konjunkturstatistik löner för kommuner).